tirsdag 12. mai 2009

Livet i solen

Akkurat nå er det sol, masse sol, og jeg er så glad. Jeg er så glad i livet mitt, som består av en fantastisk morsom jobb, en utrolig koselig leilighet, mange vakre mennesker rundt meg i tillegg til at dagen i dag var fyllt med vakre øyeblikk.

Jeg er så takknemlig for evnen til å glede meg over de små ting. Vi snakket om det i dag, og jeg tenker, i det jeg sitter alene med tente lys og fredelig musikk, at dette er antagelig den av mine egenskaper som jeg er mest takknemlig for. Det å kunne glede seg vilt og uhemmet over de små (og store) ting her i livet gjør at man mange ganger i løpet av en dag kjenner gleden kile i magen og dette må vel være en av de beste følelsene i verden!

Snart, ganske så snart, håper jeg å kunne glede meg over en stor ting, men inntil videre tar jeg til takke med de små vakre øyeblikkene og holder dem kjærere enn noe annet.

2 kommentarer:

  1. Lykke er en illusjon, som ligger likt et teppe over våres desilustrerte sinn. Alle vil våkne en dag å innse hvor fraværende og lite tilstrekkelig deres tilværelse er og blir... Alt ordner seg desverre ikke.

    SvarSlett
  2. Jeg befinner meg på vakre Møre-kysten og ikke under noen omstendigheter vil pessimisten som har forvillet seg inn på Pippis lykke-blogg klare å sabotere lykken som kiler i magen.
    Jeg har bare ett råd til deg, gitt til meg i Spam-filteret av en riktig så veldedig amerikansk organisasjon:
    Don`t get mad, get Prozac!

    SvarSlett