torsdag 14. mai 2009

Helikoptermannens tapre forsøk

Jeg traff en mann som trodde han kunne imponere med materielle ting. Han åpner en samtale med: jeg har vurdert å kjøpe meg helikopter. Ja vel, tenker jeg, som har vurdert å kjøpe meg en ny bukse. Han legger ut om huset hans som ligger ute for salg til 22 millioner. Ja jøss, huset var kjempefint og hadde en fabelaktig beliggenhet, men det var langt fra like koselig som min slitte leilighet i Villa Villakula som bare ligger 8 kvartaler fra landets vakreste hage.

Helikoptermannen må ha likt meg, for det har nå gått en uke med mange meldinger og mye mas. Han er i Tønsberg, møtes for kaffe, middag, sex, whatever!?! Jeg kan ikke fatte og forstå hva i all verden han har sett i meg, og jeg kan heller ikke fatte og forstå hva han skal med meg. Jeg var et par dager fristet til å møte ham bare for å se hva han faktisk trodde vi kunne ha til felles annet enn yrke. Det gikk over! Det gikk over i det jeg skjønner at jeg ikke vil gå på date, jeg har ikke lyst til å teste ut andre, jeg har ikke lyst til å flørte og jeg har i hvert fall ikke lyst til å møte en mann med mange dyre ting som ikke har evnet å få meg til å le en eneste gang på de 47 meldingene jeg har fått den siste uken.
Takk som byr, jeg tror jeg spyr!

9 kommentarer:

  1. pokker ta... det hær kunne blitt den største fortjenesten æ nån gang kunne hatt... pokker pokker pokker...

    Hallik-Olsen... :o)

    SvarSlett
  2. Hehehehehe:) Skal du virkelig ha honorar når det ikke er du som finner dem?

    SvarSlett
  3. For helvete jente, gi han telefonnummeret mitt! Litt brennkvikt.
    Hilsen panisk gjeldsoffer med bulk i bilen...

    SvarSlett
  4. Det bør ikke være min bil du har bulket, Hallik-Olsen, for da blir det grining!

    SvarSlett
  5. Selv har jeg vurdert å kjøpe meg en ny flaske whiskey. I tillegg har jeg endel dårlige les: (gamle, lagret i romtemperatur over lengre tid) viner til salgs.
    Ikke noe er som noen som prøver å imponere med alle sine matriele goder. Men her oser det midtlivskrise. Så jeg gjetter vildt og uhemmet med fare for å skyte langt over mål. Mann ca 40. Firmaer som har gått bra de siste årene, men ønsker nå et enda større hus, enda nærmere vannkanten. Og med landingsplass til helikopter, det er jo det minste man kan ønske seg. Cabriolet, type veldig dyr. Og hva trenger man om sommeren med taket ned? Mens man cruiser rundt? Noen som kan sitte i sete ved siden av. Så her er det bare å gå til innkjøp av blond parykk, senke iq nivået minst 70 hakk. Så er er det bare å slå til, men husk Cave ab homine unius libri.

    SvarSlett
  6. Aaaaahahahaha! God advarsel; Vokt deg for mannen som bare har lest en bok. Den skal jeg trykke godt nedover mine eventuelle barns ører:)

    SvarSlett
  7. Men nå må du huske at anonym er ikke nødvendigvis det samme som anonym... (Vi er flere sprukne AAA som leser din blogg..) Ikke alle er hallikene dine... Jeg har ikke bulket rotta...

    SvarSlett
  8. Det er godt å vite at jeg bare har en hallik, jeg tror det holder. Jeg ler litt av at jeg har flere trippel-A lesere, noe som jeg tolker som dårlige sjåfører, og ler enda mer av at de antagelig også hører til AA-gruppen. Ikke desto mindre vil jeg be mine Anonyme kommentatører om å fremskaffe et kallenavn, da det blir lettere å sortere dere da. Lykke til!

    SvarSlett
  9. Sorry Sam, jeg har et allerede... Prøvde å gi deg et bulkete hint, men "tog du'an?" -neeeei da. Trippel A-ene skal du ikke forakte selv om de kom til uttrykk i en liten AA-sprekk.. Plutselig kan du få bruk for den. Man vet jo aldri her til lands. Hilsen formann i Annonyme Alternative Altererte Avsindige Anerkjente Akkumulerende Arketypers forending. (AAAAAAAF)

    SvarSlett