tirsdag 21. april 2009

Uvisshet er den mest pinefulle av alle påkjenninger...

...sa en annen smart mann en gang.

Men mens Norah Jones synger i bakgrunnen tenker jeg at man er vel egentlig aldri så usikker. Magen pleier som regel å gi deg en liten retningsveileder, slik at man i hvert fall vet til hvilken verdensdel ferden går. Hvis man da ikke vet, så er nok det fordi man har valgt å overse retningsveilederen. Jeg vet hva min magefølelse sier. Den sier at jeg må begynne å virke, at jeg må melde meg inn i samfunnet igjen og slutte med dette tullet. Den sier at jeg er nødt til å fungere på jobb, den sier at jeg er nødt til å smile og den sier at jeg er sterk nok til alt. Mens jeg nå sitter her og har en time på meg før jeg skal begynne å virke igjen skal jeg vise dere et lite gla`triks.
  • Mens gresset gror, dør kua som ingen vil ha fordi de fikk melken gratis.

  • Man skal ikke skue hunden på hårene som falt i fjor.

  • Det er for sent å snyte seg når nesen er vekk, så den får bruke vettet den som har det.
Hjalp det? Ikke? Vel, det hjelper i hvert fall meg, for ingenting er som å lage tull av min fars etablerte sannheter. Til sist, siden det er tirsdag og det er viktig å trimme hjernen, får dere en ligning:

3 søvn + X kaffe = våken

Løs den og vinn en helaften sammen med fortryllende Pippi så snart hun begynner å virke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar