onsdag 29. april 2009

Sagt ord kommer aldri igjen

Jeg er en dame av mange ord. Jeg liker å leke med ord, både skriftlig og muntlig, og jeg liker effekten av ord. Jeg legger mye i andres ord, kanskje mer enn de aner, for jeg antar at deres ord betyr like mye som mine. Det er det visst ikke alltid de gjør...


Likeledes kan ett ord, eller en liten setning, bety så mye for meg. Det kan bety glede, det kan bety sorg, det kan bety en begynnelse eller det kan bety en avslutning. I dag fikk jeg en avsluttende setning. Jeg vet ikke om avsenderen mente det som en avsluttende setning, men det var det den ble. Jeg har ventet på avslutningen, for uten den har jeg hengt hvileløs i ingenmannsland. Jeg har nå returnert til virkeligheten og jeg ser tingene som de var og som de ble. Mitt liv vil ikke bli tommere av avslutningen, det vil bare bli annerledes. Hans liv vil også bli annerledes, og jeg håper den annerledesheten vil føre til noe bedre for ham. Noe mer varig og noe lykkeligere. Jeg håper han finner det han leter etter som han ikke fant hos meg.


Nå skal jeg ta på meg skoene og traske videre, i livet og i ordene...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar