torsdag 30. april 2009

Bare veloppdragne piker skriver dagbok. De andre har ikke tid.

Ergo er jeg en veloppdragen pike;)
Dette er dagboken min, og jeg ler av det faktum at jeg etterstreber lesere av dagboken. I mine dagboks-skriblerier tidligere var det på alle mulige måter om å gjøre at den ikke ble lest av andre, mens jeg i dag koser meg når jeg ser at det er nye lesere innom. Likevel har jeg gjenopplivet mitt prosjekt med det fineste i livet. I alle perioder av livet mitt hvor ting kanskje ikke har vært helt i hundre har jeg skrevet i en rød fin bok. I denne boken skal man ved kveldens slutt skrive 3 ting man er glad for i løpet av dagen. Dette er en fin måte å få lagt seg til å sove med ett smil, for hver dag bør, må og skal inneholde hvert fall 3 ting man er glad for.
Kanskje det er denne boken som er årsaken til at jeg ser gleden i de små ting, kanskje boken har lært meg å glede meg over en god ost, en fin sang, et flott smil, et pent skjell, en morsom telefonsamtale og det faktum at gresset blir grønnere for hver dag som går.
  • Jeg er glad for at jeg har evnen til å glede meg over de små ting.

  • Jeg er glad for at solen skinner.

  • Jeg er glad for at arbeidsdagen min i dag blir mer enn hektisk.
Se det, jeg kan finne 3 ting jeg er glad for selv om det bare er en time siden jeg våknet! Jeg drar til med et Jokke-sitat for å glede resten av magen: Sola skinner og jeg er så glaaa!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar