søndag 5. april 2009

Så hvor går veien videre?

Jeg tok en usving i går, en ganske stygg, krass og skummel usving. Nå må jeg finne veien videre. Jeg gjør som jeg alltid har gjort og vasker det bort, vekk med det gamle og bort med det triste for det kunne ikke endt annerledes...
Jeg gasser meg i visdomsordene: Det er for sent å snyte seg når nesen er vekk, man skal ikke gråte over spilt melk, hell i spill, uhell i kjærlighet, opp og hopp ut og gå. Men ingen virker...

Jeg skal lage mitt eget, snart, i mellomtiden tenker jeg på Shakespeare igjen og fyller timene med alt!


Hvor gleden lo, gråt sorgen dypest nede, og lett ble gleden sorg, og sorgen glede.
Det glade hjerte lever lengst.
Han var en mann, en mann i ett og alt, og aldri mer får jeg se hans like.

2 kommentarer:

  1. En u-sving kan jo være bra, hvis man ender opp i riktig retning. Og hvor man skal er det vel bare en selv som vet..?

    SvarSlett
  2. Jeg er ikke så sikker på at jeg vet hvor jeg skal, men så lenge jeg vet hvor jeg ikke skal vil det nok gå bra:)

    SvarSlett