fredag 3. april 2009

Helgen som kom før jeg ante

Det er helg igjen, hvor i all verden ble tirsdag og onsdag av??? Jeg skal tilbringe helgen på morsomt vis med Zulukongen og revy-moro på fredag etterfulgt av det jeg håper inneholder vasking av stakkars møkkete rottebilen, sykkel i solværet og ikke minst mer av fine Jan Mehlum-boken. I følge yr.no kan vi forvente oss sol her på solkysten og jeg akter å fremskaffe en gylden lød i ansiktet. Skjønt gylden og gylden, det blir vel mer rosa-rødt, men det er det vi finnmarkinger kaller for gylden i mangel på å oppnå ekte vare.

Våren er ankommet Villa Villakula, jeg har børstet støv av pikniksekken og jeg gleder meg til å utforske Vestfold på sykkel. Nå høres det ut som jeg er dronningen av spinning, noe jeg ikke på noen slags måte er. Derimot ser jeg for meg at jeg suser rundt som en slags kopi av Brelett-damen mens jeg smiler til forbipasserende som har valgt et annet transportmiddel.


Jeg nevnte tidligere at jeg ikke er noen stor planlegger, dette er fortsatt korrekt. Jeg er imidlertid flink til å se for meg hva som ikke skal skje. Derfor ser våren slik ut: Sykkel og sol, bading i sjøen, festival og øl, utevin i parken og for ikke å glemme; mange smil og mye latter!

4 kommentarer:

  1. Hørtes ut som en fantastisk og hææærlig helg:-D
    Zulukongen er jo et fantastisk selskap i seg selv, men med litt revy-morro, ja da blir det jo rett og slett vakkert! Regner med at det er revy-planlegging, for selve revyen er vel ikke klar før over påske, etter som jeg har fått med meg. Nå kan jeg opplyse om at "brelett" sykling, det er faktisk noe jeg kan bidra med og, mye bedre enn å gå. Jeg har faktisk sykkel, så når våren er litt mer i boks så blir jeg gjerne med på piknik tur med sykkel. Bærre å be meg med! :-D

    SvarSlett
  2. Jaaa, mer av fine Jan Mehlum-boken. Ikke vet jeg hvilken du leser, men den jeg leser får bare hvile et lite øyeblikk mens jeg er inne her og kommenterer :)

    SvarSlett
  3. Jeg leser En nødvendig død og koser meg med Svend Foyns vandringer i byen jeg er så glad i.

    SvarSlett
  4. Hoeres ut som ei helg jeg kunne ha likt :)
    Ett spm, korsn faar du opp kor mange gang bloggen din har blitt vist? Ha ei fin paaska :)

    SvarSlett