tirsdag 28. april 2009

Jeg savner den gamle jobben min...

... for på den gamle jobben var det kultur for overtid, service og det faktum at det er kundene som betaler lønna vår. Jeg arbeider nå på et sted hvor det er kultur for at jobb er jobb og fritid er fritid. De ser på eiendomsmegling som sitt arbeide og ikke som en livsstil. Jeg sitter alene på kontoret og jobber nå, mens jeg tidligere kunne sitte å jobbe sammen med en eller flere av mine kollegaer og hente take-away og le når det var noe som var vanskelig.
Nå kunne jeg sikkert satt meg hjemme og jobbet, men siden leiligheten er for tom nå for tiden tror jeg at jeg holder meg på kontoret isteden. Jeg må visst bare innse at jeg er en sosial-jobber og at jeg vantrives med å ha en 9-4 jobb like mye som jeg vantrives med å ha kollegaer som ser på det som en 9-4 jobb.

Alle, bortsett fra kundene, burde være glad for at det ikke er jeg som er sjef her på huset!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar