tirsdag 28. april 2009

Mitt Finnmark

Idet jeg leser at veien til Hamningberg er åpnet kjenner jeg det stikker litt i savnet. Få steder er så vakre som Finnmark når våren hardnakket presser seg frem mellom vårstormer, 17.mai-hagl og iskalde spaserturer. Jeg vet at solen for hver dag som går minner mer om midnattsolen og at snart, ganske så snart, tilbringes sløve netter i det herlige lyset.

Bare noen dager før http://www.finnmarken.no/ kunne melde om åpen vei bestilte jeg meg en uke ferie, en uke ferie sørover. Jeg gleder meg til å kose meg på stranden, spise lunsj under parasolen, drikke sangria etter en bedre middag, og så videre, men det stikker litt at jeg reiser feil vei akkurat når Finnmark er på sitt desidert vakreste!
Se selv og sammenlign, hvor ville du reist?

2 kommentarer:

  1. Har dessverre aldri vært i finnmark, men har hørt at det skal være vakkert der. Og bildene er nydelige! Jeg hadde vel nok foretrukket ro i finnmark fremfor overfylte turiststrender i syden ;)

    SvarSlett
  2. Jeg velger definitivt Sangria og Champagne i Spania! Æ glær mæ! :)

    SvarSlett