mandag 16. mars 2009

Uka som gikk... i stikkordsform med setninger der det trengs

Mandag: Visning, befaring, kontraktsmøte, drapstrusler, papirarbeid, telefonsamtale til politiet og koselig skravledate med Frøken Hurramegrundt.

Tirsdag: Enda en telefon til politiet, telefon til kommunelegen, telefon til politiet, telefon til fastlegekontoret, telefon til fastlegen, deretter papirarbeid i en fei mens jeg tenker på alt jeg ikke får gjort!

Onsdag: Jeg aner faktisk ikke hva som skjedde denne dagen, noen som husker noe? Anything??? Jeg ser for meg at hele dagen forsvant i et kav hvor jeg forsøker å innhente tirsdagen. Jeg husker imidlertid kvelden som ble tilbragt fnisende sammen med Frøken Hurramegrundt, rødvin og baileys:)

Torsdag: Jeg er en liten smule forvirret i hodet etter et par glass rødvin for mye kvelden før, men siden tirsdagens tull fortsatt henger igjen på skrivebordet har jeg nok å ta tak i til at jeg ikke merker det før jeg kommer hjem. Midt på natten blir jeg vekt av en stk. snik som har lyst til å sove i armkroken; kos! Såpass kos at vi faktisk forsover oss.

Fredag: Endelig er jeg nesten i mål med å skuffe unna alt heng på skrivebordet og det ser ut til å bli en finfin helg! Imidlertid er jeg igjen matt av Gorgens utbredte munndiarè og akutte behov for å sverte meg, og i et anfall av umiddelbart klarsinn utformer jeg en epost hvor jeg forklarer at dette må sluttes med nå og hvorfor mens jeg så godt jeg klarer appellerer til det faktum at han en gang var glad i meg. Etterpå reiser jeg på fest og festen varer helt til påske! (Egentlig bare til tidlig lørdags morgen, men det kjennes ut som påske idet jeg våkner på lørdags formiddag...)

Lørdag: Hyggelig overnattingsgjest og et aldri så lite snev av fyllesyke. Dagen tilbringes i sofaen med hvert vårt glass vann helt til Sniken kommer og henter meg til armkrok, middag og film. (eller som det ble i mitt tilfelle; armkrok, middag og soving.)

Søndag: Tivolimamma og rasing. Moro i svømmehallen og andre ablegøyer. Telefoner hit og dit, alle bestående av den 6 måneder gamle såpeserien: pike går fra gutt, finner ny gutt som gutt kjente, gutt finner pike som gutt kjente, pike er ikke ferdig med gutt som både gutt, gutt og pike kjenner, gutt er sint på både gutt og gutt og alle blander seg opp i de andres saker. Hurra!

Når jeg kjørte fra siste befaring i ettermiddag formulerte jeg et sutreinnlegg i hodet. Men det viste seg at en eller annen plass mellom kanalbroen og Villa Villakula innså jeg at det er ingen grunn til å sutre for dette er tross alt bare en vanlig uke i eiendomsmegler Pippis liv! Jeg ønsket meg kos, trøst og mange fine ord, men siden slike behov sjelden henger lenge i hos meg får jeg heller nøye meg med kaffe, skravling og masse latter med Frøken Hurramegrundt!

Og hvis noen nå tror at dette er et godt tidspunkt for å sparke mens jeg ligger nede tar de feil, for jeg er sintere, galere og definitivt servert med dårligere impulskontroll enn noen gang tidligere!

2 kommentarer:

  1. Ligger nede? Jeg ser ingen som ligger nede? Jeg sparker når jeg vil , men føler ikke behovet, annet enn å sparke i fra. Godt du blogger igjen...beg. å bli kymra for deg, men du vet slikt skal vi jo ikke ha noe av. Kymring ass. Selv om jeg har danset tresteg så kneet streiker...

    Jeg anser uken din som normal og synes ikke det er noe å ta på vei for. Noe du heller ikke gjør. På tide å forstsette viderer darlin'. By the vei...emosjoner betyr at du virker..- helt normalt!

    SvarSlett
  2. Jeg ser heller ingen som ligger nede. Godt å ha deg tilbake igjen :)

    SvarSlett