lørdag 21. mars 2009

Fjesbokas forandring av kjente normer

Jeg sitter alene med en kopp kaffe og koser meg i mitt eget selskap mens jeg undrer på hvordan verden forandres med Facebook. I dag kan man vel ikke treffe på en perifer bekjent å si: "lenge siden sist." For det er jo aldeles ikke lenge siden sist, all den tid vi alle er fullt oppdatert på hva bekjenten har bedrevet det siste året gjennom statusen.

Et par år tilbake (altså ca. 18 måneder B.F. (before facebook)) var jeg hjemme på øya i ishavet og fikk følgende kommentar servert ved et par anledninger "Jøss, du e jo blidd fin!" Bare for å ha det på det tørre; dette er IKKE et komplement! Det jeg skal frem til er at jeg nå ser litt av samme tendensen på Facebook etter å ha lagt ut et rødvinsgla`bilde av meg selv. Det er visst plutselig mange som lurer på hvordan det går med meg, dog har de lært at "blidd fin" ikke er et komplement!

Dette får meg selvsagt til å lure... Hvis jeg nå legger ut et av mine mindre heldige bilder vil jeg da få mindre henvendelser eller vil den gemene hop faktisk lure på om det er photoshop som er synderen bak det fine bildet. Jeg funderer såpass mye på dette at det ville ikke forundret meg om det dukker opp et shtøgt bilde av meg i løpet av de neste dagene.

1 kommentar:

  1. Jeg verver meg umiddelbart til undersøkelsen og gleder meg til en seriøs forskning på alt som har bidd fint eller schtøkt eller hva ting nå blir i andre folks auvæær!

    Ber om unnskyldning for at jeg ikke har spurt hvordan det går med deg, og at jeg ikke har nok sosial inteligens til å skjønne hva som var rødvinsbildet ditt..

    mvh Pegasus-rytteren WEBTUSSA!

    SvarSlett