torsdag 19. mars 2009

Det spirer og gror...

... alle andre steder enn i den grønne Arabica-krukken i Villa Villakula! Ikke sånn å forstå at det ikke står til liv der, for her en dag jeg satt og snakket med jorden (som den ukuelige skravleren jeg er) ser jeg plutselig at en hel koloni med rare dyr har bosatt seg i krukken. Æsj! Men foretaksom er man og jeg blandet en solid dose med salmiakk i sprederen og vips så var de borte dagen etter. Bekymringen nå er selvsagt at jeg også har kverket mine fine kaffebønner i samme øyeblikket...Etter bruksanvisningen skulle bønnene ha vært på vei opp av jorden nå, men siden bruksanvisningen var på svensk, og svensker er rare, får jeg gi det et par uker til før jeg graver rundt nedi der etter liv. To be continued!

3 kommentarer:

  1. Jeg melder meg frivillig som kriseshjukriatisk akutteam dersom spirene ikke dukker fram innen medio april. Ser meg selv som adekvat til stillingen siden jeg har en pakke arabica kaffe i skapet, riktig nok både brent og filtermalt, ... men i krisetider får man ikke være kresne... Her snakker vi nettverk i nødstid...

    SvarSlett
  2. Får arabicaen nok sol? Kanskje det var så tidlig på året da du plantet den at det ikke var nok lys til å spire. Men den bør jo våkne av dvalen nå, syns jeg!

    SvarSlett
  3. Men Arabicaen har jo en sånn finfin plantelampesak som skal gjøre jobb som sol. Sola er oppe i kroken i stua hver eneste dag, mer punktlig enn i Guatemala... Jeg heller mer mot forklaringen om at kaffebønnene kanskje ikke har forstått at det er på tide å stå opp! Til helgen skal jeg sette på vekkerklokken til den:)

    SvarSlett