lørdag 21. mars 2009

Drømmemannens kvaliteter

Midt i frokosten, som selvsagt består av kaffe og sigaretter, sitter jeg og tenker på hva jeg ser etter i en mann og hva som er påkrevde kvaliteter. Jeg vil redegjøre for mine krav nedenfor, slik at eventuelle misforståelser raskt kan ryddes av veien! Det slår meg idet jeg skal sette i gang at kanskje det er akkurat dette ABBA synger om i sin sang Gimme Gimme Gimme (tittelen kan da umulig staves slik...?) Vent litt mens jeg googler tekst og ser hva Annifrid forventer av mannen sin.....................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................
Nei, nei, nei, Annifrid da, hva skal det bli av deg??? Hun vil tydeligvis bare ha en mann etter midnatt til å jage skyggene bort. Jeg må bare få sagt det; jeg forventer ganske mye mer!


  • Min mann må ha en egen evne til å få meg til å smile, for følelsen av smil i magen er bedre enn den fineste whiskey! Det er forresten rart at ikke flere enn meg har dette på topp10 listen sin, lurer på om det er bare meg som blir nærmest beruset i lykken...

  • Siden jeg ikke på noen slags måte er praktisk anlagt blir jeg udelt imponert av praktiske evner. Jeg er helt fortryllet av at noen faktisk kan reparere en vaskemaskin, all den tid dette apparatet ikke er noen annet enn en firkantig hvit kloss for meg som ved hjelp av magi sørger for at klærne mine blir rene og lukter godt. Videre, mens jeg nå var inne på vaskemaskinen, setter jeg pris på om mannen ser at den har flere bruksområder enn å vaske klær.

  • Av og til er jeg tiltaksløs, riktignok ikke spesielt ofte men dog, og da er det fint om mannen evner å komme på noe å gjøre. Noe spennende eller morsomt som kan kaste meg ut av dvalen i hodet! Dette er nok egentlig et krav, men siden det er lite feminint og lite hyggelig med alle disse kravene formulerte jeg det isteden som et ønske.

  • Middag! Jeg lever hovedsakelig på kaffe og sigaretter store deler av dagen, men middagen er hellig! Jeg må, skal og vil ha en mann som evner å tenke ut en middagsrett. Det er fint om han kan lage mat også, men dette er ikke noe krav, all den tid man alltids klarer å kaste sammen noe hvis man bare har en ide om hva som skal kastes!

  • Mens jeg var inne på middag, jeg elsker jo som kjent vafler, og jeg må bare innrømme at fetteren til vafler - pannekaker - også er høyt oppe på listen. Hvis nevnte mann evner å snu pannekakene i luften er jeg nærmest solgt og det kan tenkes at ett av de andre kravene kan dumpes ved denne egenskapen.

  • Som Bloggheksa, som nå har endret sitt hjem til http://www.gislaug.com/, lever jeg i tiden og forventer effektivitet! (Ref; dumme slagordet til L`loreal) Men mer enn effektivitet forventer jeg punktlighet! Tidligere nevnte trollsinne og dårlige impulskontroll blomstrer idet jeg må vente på noen. Selvsagt kan eksplosjonen enkelt avblåses ved å gi beskjed, man er da ikke urimelig... Eller...?

  • Min drømmemann må også evne å spasere, både i hodet og på ordentlig, gjennom tankerekker som til dels er absurde og til dels er virkelige ting som jeg er opptatt av. Han må evne å slå ihjel mine dumme argumenter for på den måten å få meg til å vokse, like mye som han må evne å endre sine egne dumme argumenter dersom disse faller til jorden.

  • Og hvis mannen i tillegg til tankerekkene evner å produsere morsomme historier nærmer vi oss lykken her!

  • Til sist er det nok et krav om at mannen evner å holde meg varm under dyna. Jeg er jo en arktisk skapning og jeg er helt avhengig av at drømmemannen vil sove nærmest under huden på meg!

Jeg er overbevist om at mannen fins og jeg er overbevist om at dette kan føre til et godt, langt, turbulent, koselig, lattermildt og intimt samliv som fører oss helt til Afrika!

1 kommentar: