fredag 6. februar 2009

Pippi leker huslig i Villa Villakula

Jeg har lyst til å sitere Jokke: for en herlig dag, for et herlig liv! Jeg har hatt en helt fantastisk dag på jobb, som er etterfulgt av 2 flotte timer med vasking ved hjelp av vaskepils og Amy Macdonald! Det lukter rent i hele leiligheten og jeg kan se frem til en herlig planløs helg med innslag av jobb, noe som for en arbeidsnarkoman er selve lykken!

Men det var jo ikke det jeg skulle blogge om, derimot var temaet huslige meg! Nå tror sikkert noen at jeg baker sju slag, steker vafler eller pusser sølvtøyet. Noen tar feil, for ovnen er skitten og egner seg ikke til å bake sju slag, det er Sniken som lager vafler og jeg har ikke sølvtøy. Derimot har jeg anskaffet meg en blomst. Snarere er det vel en en blomst to be, for jeg har bestilt 10 stk kaffebønner fra Sverige til den nette sum av 15 kroner. De ligger akkurat nå i et vannglass på benken og godgjør seg;
Se, akkurat sånn så du ut når du bare var et lite frø i mammas vannglass.
Som den vordende Arabica-mammaen jeg er har jeg løpt rundt på Plantasjen i en slags fødeklar tilstand og shoppet stor fin grønn potte med tilhørende fat, dyr jord som skal være særlig bra for planter som hører til i Sør-Amerika, gjødsel spesial slik at den kan utvikle muskler sist sett i OL i Øst-Tyskland, for ikke å snakke om min investering i lampe med tilhørende plante-lyspære. Vi skal da ikke ha noe av at fine Arabica`en lider av solløshet.

Jeg har også googlet kaffeplanting som enhver vordende mor tråler gjennom babybøker til øyet er sårt og tørt, og i den forbindelse vil jeg legge til at hvis jeg ser Friele-siden dukke opp i et av mine google-søk igjen kommer jeg til å få Lisbeth Salander til å hacke og slette driten for makan til spaming! De gode sidene om kaffeplanting kan informere om at ca. 1 måned etter planting vil bønnene spire og at de etter 6 måneder vil være hele 20 cm høye. Om 3 år kan jeg forvente at Arabica`en har produsert kaffebønner etter at den 9 måneder tidligere har blomstret hvite blomster som både ser ut og lukter som sjasmin.

Jeg gleder meg til egenprodusert kaffe og dere kan glede dere til oppdateringer om Arabica`ens viltre liv i Villa Villakula! Jeg legger for ordens skyld til, for de av dere som pleier å besøke meg her i det store hvite huset, at dersom noen drister seg til å gi Arabica`en øl, vin eller noe som helst annet enn vann kommer det til å klikke! Zulukongen har nok fortsatt mareritt om den gangen han drepte forrige Arabica...


4 kommentarer:

  1. Skal jeg ta meg egen kopp?

    SvarSlett
  2. Notar spanderer kopp, men du må ta med berlinerboller. Skal vi si 10. april 2012 klokken 16.30?

    SvarSlett
  3. Syntes jeg aner et lite snev av verpesjuke her jeg...:-D
    Godt jeg skjelden drikker, slik at jeg slipper å gå i Zulukongens fotspor!
    Hilsen kallenavnløs

    SvarSlett
  4. Verpesjuk, ja, mamma-materiale, nei! Tenker vi ser om det går bra med Arabica`en og om den faktisk blir tatt så godt vare på at den forbønner seg. (Ehhh...) Så om en 3 års tid skal jeg ta temaet opp til vurdering, vi ses på klinikken i Danmark! (Med mindre kontaktannonsen min plutselig viser seg å virke for da ses vi på fødestuen hvor jeg har med meg min alkoliserte ekstremsport-kamikaze-mann!)

    SvarSlett