mandag 9. februar 2009

Manisk depressiv og andre jobbrelaterte lidelser

Jeg er jobbrelatert udiagnosert manisk depressiv, med hovedvekt på manisk! Etter en givende papirmølledag på kontoret reiste jeg ut på en ettermiddagsbefaring. Kunden var så gjennomført hyggelig at jeg nå er full av glad i magen selv om jeg er akutt sulten. Jeg smiler til tilfeldig forbipasserende på butikken og har lyst til å løpe maraton gjennom gatene og rope at livet er FANTASTISK!!!

Til gjengjeld skal det ikke mer enn 2 sure kunder for å fullstendig ruinere mitt gode humør, all den tid uberettiget kritikk gir meg gåsehud på ryggraden og svart mage. Men som nevnt tidligere; når jeg blir trist blir jeg sint og som regel blir jeg i bedre humør etter å ha spist den sure kundens advokat til frokost. For det er en kjensgjerning i en eiendomsmeglers hverdag, de gærneste kundene er alltid representert ved advokat. Den stakkars advokaten har blitt presentert saken av den gærne kunden og, uten unntak hittil, trekker nevnte advokat saken etter at jeg i ganske ufine ordlag har forklart hans meget arrogante selv hvordan det egentlig henger sammen. Så er jeg glad igjen!

Stakkars advokatene, som bare har rare og sinte kunder, og hurra for meg som på en helt ordinær mandags ettermiddag kan smykke meg med en hyggelig, lettsnakket tømrer:)

1 kommentar:

  1. Lurer på om den korrekte diagnosen må være emosjonell ustabil ;) Men det er jo mindre viktig. Skjønner jo at man kan bli både lykkelig og manisk og få storhetstanker om seg selv etter å ha fortalt en overlegen advokat hvor skapet skal stå! Lurer på om jeg må prøve det en gang også... ;)

    SvarSlett