tirsdag 10. februar 2009

Invasjon!!! Hjelp....!!!!

Jeg er blitt invadert! Mitt vakre hjem i Villa Villakula er forvandlet til en skremmende krigssone hvor det er geriljakrig som gjelder. Jeg er dårlig på gerilja-krig, jeg vet faktisk ikke helt om jeg vet hva det er, jeg har ikke vært i militæret!!! Hjelp!!! Kan man verve seg i Telemarksbataljonen i en alder av 27 med en ekstra kneskål??? Det burde jo vært positivt, jeg har en ekstra kroppsdel som de fritt kan benytte sammen med resten...!
Men tilbake til saken; jeg sitter med en kaffekopp og en sigarett og aner fred og ingen fare og plutselig er den der! Stirrende ser den på meg, og en stillingskrig utspiller seg og jeg er overbevist om at jeg skal vinne for i Villa Gjennomtrekk pleier de å dra seg tilbake til et mindre trekkfullt hjørne! Denne gjør ikke det og jeg innser at jeg må sette hardt mot hardt og bare gå på! Litt engstelig rykker jeg frem, de er kjent for å jakte i flokk og jeg skuler til alle sider før jeg kaster meg over svinet og får drept ham i klosettet! Nå lurer dere sikkert på hvem i all verden det er som tørr å prøve krefter med en potensielt morragretten Pippi, så her følger definisjonen fra vår alles kjære Wikipedia:
Hybelkaniner
Hybelkanin er et spøkefullt navn på en dott med støv og lo, særlig på gulv. Hybelkaniner er spesielt vanlige under senger, sofaer og kommoder eller bak skap og åpne dører, steder der man ikke så lett kommer til med støvsuger, kost eller klut. Navnet spiller på «pelskledte», kjæledyrliknende støvansamlinger på små hybler med mangelfullt renhold.
Registrering utført av skoleelever i Nysgjerrigper-konkurransen i 2003, viste at hybelkaniner først og fremst oppstår pga. trekk og samler seg i bakevjer. Statisk elektrisitet spiller også en rolle.
Hmmm... Jeg vasker da vitterlig en gang per uke! Men så slår det meg, jeg hadde jo besøk i går, besøk som kom med en pappeske! Aha!!! Det er en av Gorgens utsendinger! Det er godt jeg fikk has på den, og mens jeg gleder meg til en fin tirsdag på jobb kan dere glede dere til Akt 34 i eventyret som ingen ende vil ta!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar