søndag 15. februar 2009

Jeg har en grevling i taket, greveling, grevelang!

Nei, det har jeg ikke, men det står en kjekk mann oppunder taket mitt på en tre meter lang stige og gjør det som menn gjør best; flekser muskler og ser bekymret på at koblingen til lampen min er svidd. Den er svidd! Jaja, tenker Pippi, jeg har ikke sett at det brenner her, så alt er vel i orden.

Jeg må innrømme, i all min selverklærte selvstendighet og rødstrømpefaktor, at jeg syns det er koselig at mannen står oppunder taket mitt, mens jeg sitter i superundertøy og drikker kaffe. Selvstendigheten til Bloksberg, for kjekke menn i stillongs vokser ikke på trær!

Når han er ferdig med å kikke bekymret på koblingen til lampen skal jeg få ham til å grave steinhard is ut av boksen og ned i min fine grønne kopp og mens han gjør det tenker jeg at dette er en fantastisk søndag! Slumring, litt kos, avislesing (med Stig Kjos brudd med ungkarsdamen i høysetet i samtlige nettaviser) samt en god dose latter! Fine søndagen!

Prolig: Grevlingen (les: kjekke mannen i stillongs) er ferdig og tester lampen. Det gikk ikke bra og nå står lyspærene og flekker tenner til oss. Jeg er spent på fortsettelsen og ler nesten så jeg griner av at mannen ikke får til! Søndagen ble med ett enda bedre! Han finner feilen, for mye watt på dumme lampen, og utbryter; det er jammen godt du har røykvarsler!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar