søndag 15. februar 2009

Mot bedre vitende...

... leste jeg VGs artikkel: "Dette skjer når du kysser". Jeg leser vanligvis ikke slike artikler all den tid jeg ikke har behov for å vite eksakt hvor mange skumle bakterier som transporteres fra hans munn til min. Dette var imidlertid ikke en slik artikkel.Artikkelen omhandler derimot hvilke hormoner som frigis og hva et kyss gjør for en mann kontra hva det gjør for en dame. Det viser seg (og nå forenkler jeg den kjedelige artikkelen veldig) at menn får mer lyst til å knytte seg til kvinnen når de kliner, mens det nøyaktig motsatte er tilfelle hos kvinnen. Javel, så når jeg kliner med en mann så får han lyst til å gifte seg mens jeg får lyst til å være singel. Spesielt... Dette får meg videre til å tenke på lesbevennene mine; hvor det er påfallende ofte utskiftning av partnere (ja, jeg vet jeg generaliserer nå, men la meg nå bare gjøre det for poengets skyld!) og det slår meg at det er fordi ingen av dem vil binde seg med den andre når de kliner. Ahaaaa!

Videre kan artikkelen i VG melde at kyss "gjør at personer tillater seg å tolerere den personen lenge nok til å kunne oppdra barn sammen". Jaha, så det er altså kysset som gjør at vi kan tolerere en annen person lenge nok til å kunne oppdra et barn sammen. Jeg gjentar setningen fordi det er ikke mindre enn 2 elementer som plager meg ved denne forskningen og jeg innser at jeg vil ha barn helt på egen hånd! Danmark; Here I come, ukysset og klar til å kun tolerere meg selv lenge nok til å oppdra et barn!

Forskerne i nevnte artikkel legger videre til at vår forståelse av kyssets betydning er begrenset. Takk og pris for det sier jeg, for hvis de legger noe mer i et helt alminnelig kyss nå skal jeg gå i kloster!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar