tirsdag 17. februar 2009

Hijab og høner

Jeg hadde overhodet ikke lyst til å kommentere hijab-saken, og dette innlegget er egentlig ikke en kommentar på den, men derimot et helt enormt sukk over Karita Bekkemellems svekkede sjelsevner og manglende intellekt! Hun har nå klart genistykket å sammenligne bruken av Hijab med kjønnslemlestelse. Ikke bare fører dette til at kampen mot kjønnslemlestelse forringes ved å bli mindre enn det den er, men i tillegg vitner dette om en årvåkenhet som kun kan sidestilles med Åsne Seierstads. Også Seierstad gikk til det skritt å se på andre lands tradisjoner og normer med sine vestlige øyne.
Vi ser stadig at norsk media fordømmer både det ene og det andre i forbindelse med fremmede skikker, men så snart en stakkars liten imam så mye som letter på øyenbrynet over norske tradisjoner og skikker er vi klare til å sende ham sporenstraks tilbake til det istykkerbombede hullet han har flyktet fra!

Jeg ber om at man slutter å dømme ut fra egne erfaringer og isteden forsøker å se på hva som ligger bak ting. Videre vil jeg legge til at VG og Dagbladets dekning av Hijab-saken gjør meg kvalm, og hvis de ikke snart slutter med sine idiotiske meningsmålinger, som ikke sier en døyt fornuftig all den tid de ikke følger noen av statistikkens grunnregler, kaster jeg opp!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar