onsdag 18. februar 2009

Arabica, min Arabica, where art thou?

Jeg har snakket til en grønn krukke med jord i idag. Kanskje ikke den stunden i mitt liv som best viser meg som et oppegående menneske, men antagelig den som best viser meg som et utålmodig menneske... Jeg vil at Arabica`en min skal spire NÅ!!!Men det gjør den ikke, og den skal heller ikke det på enda 20 dager! Jeg fortsetter derfor å snakke til den grønne potten og motstår lysten til å grave rundt nedi der for å se om noen av bønnene viser antydning til liv.

6 kommentarer:

  1. Jeg er veldig spent på Arabicaplanten din! Har prøvd å plante avocadoplante og diverse frø fra Kenya, men aldri en kaffeplante. Får du faktisk kaffebønner på den?
    I morgen skal jeg teste ut negerkaffen, forresten :-D

    SvarSlett
  2. God willing blir det kaffebønner om en 3-4 års tid, men akkurat nå er jeg bare spent på om de vil spire... Jeg er spent på negerkaffen;)

    SvarSlett
  3. Hvordan tilbereder men egentlig kaffebønner som man har dullet med i 3-4 år. Er det frem med de hvite hanskene når man høster. Og blir det nok til en presskanne? Kan man invitere seg selv på prøvesmaking? Gallaantrekk er vel det minste man kan stille i isåfall Og sist men ikke minst. Har Jack & Jim vandret opp fra nedre langgate for å sette sin smak på bønnene. For slik kaffe kan vel ikke tilsettes brennevin.

    SvarSlett
  4. Det er hvite hansker, brenning i den fineste komfyren som er å oppdrive og hjemmelaget kaffebønne-maler.
    Når det er sagt, du bedriver blasfemi!!! Fine Jack og Jim skal vel ikke blandes i kaffe! Hva er det som er galt med deg???
    Videre inviteres også du Anonym til prøvesmaking 14.4.2012 klokken 17.30, ene og alene på bakgrunn av at du kjenner til min kjærlighet for Jack og Jims tilholdsted i Nedre langgate;)

    SvarSlett
  5. Takker så meget for innbydelsen til veldig fin kaffesmaking om veldig lenge. Det er slettes ikke blasfemi jeg bedriver. Tanken var aldri at Jack & Jim skulle sette sine ben i kaffe. (Slik edelt brennvin skal nytes bart, selv slår jeg ei min Noah`s med vann.) Ideen var vel mer om bønnene som i likhet med vindruer får en smak av sine omgivelser.

    SvarSlett
  6. Jeg håper da inderlig ikke det, for vil man egentlig ha kaffe med Pippi-smak?

    SvarSlett