torsdag 1. januar 2009

Nyttårshensikter

Bloggheksa innførte begrepet nyttårshensikter, og jeg er helt enig med henne; det høres utvilsomt bedre ut enn nyttårsforsetter. Jeg har følgende nyttårshensikter: Jeg skal ta bedre vare på meg selv, jeg skal aspirere til å bare gjøre ting jeg syns er morsomme og jeg skal huske på at jeg ikke er nødt til å få til alt jeg setter meg i hodet.

Så tenker nok noen at jeg er ganske så flink til å ta vare på meg selv sta og egen som jeg er. De har rett, men likevel føler jeg vel kanskje at det siste halvåret ble tøffere enn jeg strengt tatt trodde jeg ville klare. Jeg har hatt noen slag som ikke ligner noe og jeg er stolt av at jeg kom meg gjennom dem. I 2009 skal jeg på eget initiativ sørge for å verge meg selv mot lignende katastrofer!
Jeg skal bruke fritiden min til ting jeg syns er morsomme og som jeg har lyst til. Jeg akter også å finne meg en organisert hobby, slik at jeg gjennom kos kan utvide min horisont litt. Jeg gleder meg og forslag til organisert hobby kan med hell publiseres i kommentarfeltet.

Mitt lille hode er designet slik at jeg tror jeg må klare alt. Jeg vet jo at jeg ikke må det, men likevel er det som om det stadig er en liten alv som sitter og skriker at jeg må gjøre mer, bedre, oftere og hardere. Jeg tror dette er refrenget alven synger: Hvis du gjør ting bra, så gjør det enda bedre. Vær dristig, vær først, vær annerledes, vær nøye. 2009 skal bli året hvor jeg i hvert fall av og til overser alven og tillater meg selv å slappe av litt. Jeg gleder meg til et år hvor latter, venner, ambisjoner og lykkelige øyeblikk skal ha mer sentrale plasser!


6 kommentarer:

  1. I think I like this year!!:) Spesielt den siste linja med:"Jeg gleder meg til et år hvor latter, venner, ambisjoner og lykkelige øyeblikk skal ha mer sentrale plasser!" Ser frem imot dette året jeg og gitt;)
    Forøvrig kan jeg komme med opptil flere hobbyforslag:
    1. Cafe flying med gode venner-kan være tidkrevende, men svært så inspirerende.
    2. Foto med en god venninne-venninne trenge selv litt inspirasjon og trenger medsammensvorne.
    3. Revy-venninne trenge dyktig skribent til en av Vestfolds revygrupper. Spesielt inspirerende over en flaske vin el. så, med påfølgende tur på lokal pub. Du er herved invitert til "harryland".
    Hilsen tidligere biltjuv, nå revydronning og fotospire:-D

    SvarSlett
  2. Forslag til hobby; Komplett.no Arena cirka annenhver søndag fra midten av mars. :)

    SvarSlett
  3. Ja, gjerne! Jeg skal skaffe meg blåhvalskjerf slik at vi får gjort det ordentlig! For øvrig ser jeg også frem til onsdagsklubben:)

    Kafè-flying, foto og revy er også morsomme ting som jeg akter å gjøre mer av i året som kommer!

    SvarSlett
  4. Men husk, det er viktig å ikke glemme de gamle hobbyene!

    SvarSlett
  5. Nå lurer jeg veldig på hvilke av mine gamle hobbyer det siktes til her, men hvis det er en av mine morsomme hobbyer er det vel lite sannsynlig at jeg slutter med det:)

    SvarSlett
  6. Mange velger nyttårsforsett der man skal slutte med ting. Personlig har jeg ikke stor tro på å slutte med ting. Derimot har jeg klippetro (sa frisøren) på å begynne med ting og fortsette med det. På denne måten eliminerer man de vaner/uvaner som er mindre ønskede i forhold til det man VIRKELIG vil fylle tiden sin med. Samtidig slipper man å svi av masse energi/frustrasjon på å slutte med ting... boooring! Hah! den satt den tenker jeg! Mitt forslag blir som følger: Gjør det som til enhver tid føles best. Føles det best å gjøre noe organisert så gå for det, men gjør det som føles bra, HER & NÅ! (I full overensstemmelse med din nyårshennsikt!) Beklager å måtte si det, men du kommer garantert til å lykkes i år! ;)

    SvarSlett