torsdag 25. desember 2008

Pippi leser

Tatt i betraktning av at jeg har bøker nok til selv den mest kresne bokbrenner er det vel på høy tid at jeg faktisk skriver litt om bøker. Dette kommer ikke til å bli et emne som skal skrives om i tide og utide, for til og med en nerd som meg syns bokbloggene blir drøysomme.

For et par år siden leste jeg en bok som gjorde såpass inntrykk på meg at jeg fortsatt husker store deler av den, og kan sette meg inn i stemningen boken fremkalte. Jeg leste en artikkel om å dø med verdighet i Tønsberg Blad i dag (http://tb.no/article/20081224/NYHETER/89737800/1011/NYHETER) og tenkte umiddelbart på boken. For det er det den handler om; å dø med verdighet og hvordan døden, og tanken på den, påvirker de nærmeste.

Jeg skal ikke si så mye mer om den enn at "Kvinne går til lege - Mann går på byen" av Kluun er en vakker og stygg bok som anbefales på det sterkeste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar