fredag 26. desember 2008

Pippi er på fylla

En del av det å være hjemme på juleferie er å gå ut på den lokale pub`en å treffe gamle kjente, herunder klassekamerater, venner, familie og selvsagt Jack Daniels. I går hadde jeg en fortryllende aften, med godt selskap, allsang og mange morsomme historier ble til. Herunder også enda en teaser til innlegget Bare i Finnmark:

Vi tok taxi fra vorspielet og når vi er halvveis gjennom byen sier jeg: Å, glemte æ å si at vi skal på Nordpolen? Hvorpå taxisjåføren svarer: Det e den eneste plassen som e åpen, så æ regna med at dokker skulle dit!
Det slår meg også når jeg flyr rundt på barndomstraktene at her står tiden litt stille. Når jeg flyttet herfra hadde jeg med meg en stor koffert med klær, hvorav ingen av dem var gangbare som klær i den "virkelige verden". Trenden her i Vardø var vulgær og i går så jeg at den fortsatt er det. Jeg så en jente som jeg var overbevist om at hadde glemt å ta på seg buksen, for dette var da strengt tatt ikke en kjole, men tvert i mot en topp. En annen jente hadde på seg en underkjole, noe som i og for seg ikke er spesielt rart, men det var rart likevel siden det var en underkjole og hun ikke hadde noe over.

Det jeg skal frem til er ikke at disse jentene burde ditt eller burde datt, bare det at det er annerledes her enn andre steder jeg har bodd. Det er andre normer, andre verdier og veldig annerledes for meg å være tilbake.

Det som er positivt her er at jeg ikke blir fyllesyk, nesten uansett hva eller hvor mye jeg drikker og dette er min teori: når man går hjem fra byen i storm, blåses alkoholen ut gjennom porene og man er dermed nesten edru når man er kommet hjem til sengen! Eller....?

Jeg har det morsomt, og det er bare å begynne og glede seg til et innlegg fra i natt, så snart jeg har mannet meg opp til å skrive det!

1 kommentar:

  1. Vakkert! Teorien om alkoholen som blåser ut gjennom porene på vei hjem, tror jeg bestemt på. Når det gjelder klesstil og andre normer... tror du ikke julebord/romjulsfeiring skaper et annet "image" en festligheter ellers. Brygga i Tønsberg ga meg, som er vant til fester i Verdal...hallo, jeg snakker her om Europas eneste by med egen utendørs råneopera.. en harryopplevelse av de sjeldne. Jeg trodde jeg var kommet til sivilisajonen på østlandet... men nei, så feil kan man altså ta. Tønsberg er for meg ultraharry etter dette! Men så har jeg aldri vært full i Vardø.

    SvarSlett