torsdag 18. desember 2008

Jeg brygger på et innlegg


I forbindelse med at jeg nevnte et lite varsko til kirke og undervisningsdepartementet i et tidligere innlegg har jeg gått og brygget på et innlegg hvor jeg ville uttrykke mine sterke meninger vedrørende disse 2 sakenes forskjellige interesser. Jeg ville slå om meg med kraftsalver om at barn skal lære seg ting på skolen, men at religion (og da i særdeleshet kristendommen) er en privatsak og et valg som bør være opp til hver enkelt.

Det viser seg imidlertid at jeg er dårlig informert og pinlig lite oppdatert. Dette fikk jeg frem når jeg sjekket kirke og undervisningsdepartementet på Wikipedia (som for øvrig er min kilde til nesten all uviktig informasjon): Kirke- og undervisningsdepartementet er et tidligere norsk departement. Kirkedelen av departementet ligger nå under Kultur- og kirkedepartementet. Undervisningsdelen ligger i Kunnskapsdepartementet.

Was? Har noen faktisk tatt tak i dette FØR jeg rakk og ytre mine viktige meninger? Jeg er sjokkert! I tilfelle noen andre også er lite oppdatert kan jeg videre informere om at det var vår alles kjære Kjell Magne Bondevik, av alle personer i verden som kunne tenkes å ville skille stat og religion, som fikk gjennomført dette i 2002.

Så vet dere det! Nemlig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar