onsdag 17. desember 2008

De 6 uinteressante ting

Pegasus, vår alles kjære bloggheks, har endret reglene for de seks uinteressante ting; det skal nå serveres et sitat i etterkant av uinteressen! I henhold til grunnlovens § 97 må "ingen lov gives tilbagevirkende Kraft", men dette anerkjenner hverken jeg eller Pegasus! Derfor, on popular demand, her kommer Pippis sitat:
Lykkelig er den som ikke sørger over hva han mangler, men gleder seg over hva han har.
Demokrit
Dette er slik jeg etterstreber å leve og i den forbindelse slenger jeg på enda et sitat:
Den ting vi begjærer, er det større fryd å jage enn å eie.
William Shakespeare

Eller som min far, fritt etter Shakespeare, sier det:
Man skal sette tæring etter næring, slik at man har vett til å glede seg over de ting man har jobbet for å få!


1 kommentar:

  1. Din sanne visdom får meg til å bøye meg ydmykt i støvet, og skrape belegget av tennene mine. Æsj! Jeg ser frem til at du kommer tilbake til din villevillevillevillekulla... og sørger for å drikke tett intill da... Imellomtiden får vi balansere verden på våre lillefingre, og la livet rotere sin skjeve gang. Som min far sa: "Send meg potetene Kristi".

    SvarSlett