mandag 15. desember 2008

O`reis med din glede og pakkingens lyst...

...eller mareritt!
Jeg har en venninne som er verdensmester i pakking. Hun følger denne strategien:
lage liste og hva man trenger - pakke alt inn i små plastposer slik at det tar minst mulig plass - bruke tid på å legge det korrekt i kofferten i brukervennlig rekkefølge.
Dette medfører at hennes koffert ser omtrent slik ut:

Jeg, derimot, følger denne oppskriften:
dra alt jeg har i kleskapet over i senga - morsomt, denne har jeg ikke brukt på en stund - jeg må jo ha med hvert fall 5 par sko, hvilke er fine i dag - kanskje jeg skal dra å svømme når jeg kommer frem, må ha med bikini, den tar uansett nesten ingen plass - hvorfor er det bare en brun sko der - åja, den andre lå inni den svarte skoen - trenger jeg virkelig denne genseren, den tar jo så mye plass, er det så kaldt i Finnmark nå - nei, jeg tar isteden med 2 ekstra topper - pokker, nå er det ikke plass til toalettmappen, ubrukelige flyplassfolk som sier at jeg ikke kan ha den i håndbagasjen - kan jeg ha undertøyet i håndbagasjen, hva hvis jeg bli ransaket - tar den store ullgenseren i håndbagasjen - pokker, det ble jo ikke mindre plass i kofferten for den skulle jo ikke være med - hvis jeg henter fart i stua og hopper på kofferten går den kanskje igjen - klar ferdig gå!!!!!!
Fankern! Jeg bomma!
Nå er det bare å begynne å glede seg til kofferten har sprengt seg i transporten og jeg må løpe langs bagasjebåndet å plukke sko, truser og andre ting som jeg var sikker på at jeg kom til å få bruk for!

Jeg tror jeg vil prioritere å finne bikinien, det er jo den jeg kommer til å få mest bruk for;)

4 kommentarer:

  1. Hysterisk morsom!! Jeg synes jeg ser deg der du plukker opp bikinideler og høyhelte sko ved samlebåndet, og løper ut i Finnmarks-desemberen med kofferten under armen! God tur!

    SvarSlett
  2. Turen gikk finfint! Bortsett fra at jeg selvsagt fikk overvekt. Dette er situasjonen i innsjekkingen:
    - Oi, den er for tung, så du får nok overvekt, vil du pakke noe om og legge i håndbagasjen?
    (Pippi ser på håndbahasjen som veier 11 kilo, altså 6 kilo for mye)
    - Ehhh... Nei, jeg tror jeg betaler overvekten du!

    Her er det storm og nå skal jeg snart teste bikinien;)

    SvarSlett
  3. Ha ha, kjente meg litt igjen i begge to :-D Jeg tømmer gjerne klesskapet og tror jeg trenger det meste. Så legger jeg alt pent sammen og finner et system for å få mest oppi. Og deretter tror jeg at jeg trenger minst et par sko og en del klesplagg i tillegg som kommer på toppen ;) Til slutt har jeg utviklet en teknikk med å sitte/ligge oppå kofferten til jeg klarer å lukke den. Litt tungt å løfte etterpå, men, men...

    SvarSlett
  4. GOD JUL !! ;-)
    Hilsen en kjent kar...

    SvarSlett