fredag 1. mai 2009

Mai er en fin måned

Jeg gleder meg over at vi allerede er ankommet mai måned, den vakreste av alle måneder, både her på Solkysten og i Finnmark. Jeg våknet klokken 5 i natt og vurderte å stå opp, men hva i all verden skal man foreta seg så tidlig på morgenen alene? Derfor snudde jeg meg rundt, satte på radioen og slumret helt til 7. Morgenen er tilbrakt på det eksterne skrivebordet hvor jeg fikk unna all jobb som kunne gjøres uten å måtte ringe noen, da det slo meg at kundene sikkert ikke ble overbegeistret hvis eiendomsmegleren deres ringte klokken 7 på en fridag. Nå er det sikkert mange som får frysninger langt inn i den fagforenske ryggraden, men så lenge jeg ikke insisterer på å holde kontoret åpent på 1.mai er det vel greit. Dessuten er eiendomsmeglere parasitter, og ikke arbeidere, dermed føler jeg at jeg har mitt på det tørre;)

Jeg ler for meg selv over kaffekoppen mens jeg ser for meg eiendomsmeglere gå i 1.mai tog med følgende paroler:
  • Vi vil ned til 50 timers arbeidsuke!

  • Nei til sure kunder som ringer på kveldstid!

  • Gjør jobben sjæl hvis du ikke liker oss!

Hahahaha! Det er antagelig like greit at morgenkosen tilbringes alene, for det slår meg at min morgenlige humoristiske sans kanskje ikke appellerer til andre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar