torsdag 7. mai 2009

Hei hvor det går når Pippi pakker!

Jeg er ikke noe flink til å pakke, og når jeg skal dra på en meglerkonferanse, og dermed er nødt til å kle meg pent, er det enda verre. Jeg sitter nå godt plantet på det eksterne skrivebordet med 6 kopper kaffe på plass i magen og sikkert 5 på vent på bordet, mens jeg delvis blogger, delvis svarer på telefoner, delvis leier ut og delvis sjekker ut nettaviser. Jeg er dronningen av uthaling og dette kommer til å ende som det pleier; med at jeg drar ut en passende / upassende mengde klær ut av klesskapet og stapper det ned i kofferten. Hvis lykken står meg bi vil det finnes klær som matcher i kofferten når jeg kommer frem, dersom ikke ender jeg opp som en rar blanding av punk og megler. Kanskje jeg for en gangs skyld skal være flink og faktisk pakke ordentlig? Neeeei, klarer ikke, for det kiler i magen av vakre smil og latter tidlig på morgenen. Jeg klarer knapt å konsentrere meg om jobben min, som jeg elsker, langt mindre om pakking, som jeg ikke kan fordra!

Jeg kikker på klokken for n`te gang og tenker at jeg har god tid. Jeg skal klare å pakke på en pertentlig måte. Jeg skal dra på kurs med min ordentlige kollega som har sorterte poser og tellekanter i håndvesken. Hun kommer til å få slag hvis hun ser kofferten min all den tid hun er redd vesken min. Huff og huff... Men så tenker jeg, hvis det nå er slik at håndvesker og kofferter representerer eierens hode og motsatt, så vil min koffert være et eneste stort smil og jeg ser for meg at det nesten lyser idet man åpner den. Det kunne vært verre, for det kunne regnet idet jeg åpnet den...

Ida Marie vræler i sangen Flink: Du må legge en plan!!! Ja, jeg skal legge en plan: jeg skal nå dra meg bort fra pc`en og dra klær ut klesskapet, jeg skal prøve klær før jeg pakker dem pent ned i kofferten, vel ferdig med dette prosjektet skal jeg vaske leiligheten og legge på nytt sengetøy for konfirmasjonsgjestene, før jeg løper i dusjen og sjainer meg for Get-together i kveld! Dette er den nye planen! Mens jeg gjør alt dette skal jeg høre på sanger som minner om deg og synge høyt og skjærende med mens jeg tenker på smil, smilerynker, latter, morsomme historier og alt annet som får meg til å smile mitt bredeste smil! Jeg er så glaaaaaaaaaaaa!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar