søndag 26. april 2009

Surrehodet

Jeg surrer i mine egne tanker. Jeg roter i mine egne refleksjoner. Jeg lager dumme unnskyldninger overfor meg selv. Så rart at man lager seg unnskyldninger for dumme handlinger overfor seg selv. Ja, jeg er litt rar, men derfra til å faktisk tro at den ene delen av hodet ikke forstår at unnskyldningen som den andre delen av hodet lagde er tull, er vel litt drøyt.

"Det gjør jo ingenting om du drar, for du er jo ikke så betatt."
"Neida, dette blir bare koselig."
"Du er jo ferdig med det nå, så da gjør det jo ingenting."

Dumme damen som hverken forstår eller ønsker sitt eget beste. Kuren for surrehoder er visst å sysselsette seg, derfor har jeg tett program denne vakre søndagen. Jeg skal til fine Oslo og briljere på Ullevål Stadion med mitt blå skjerf. Jeg skal spasere på t-banen og finne veien til den beste thai-restauranten på denne siden av jordkloden. Jeg skal marsjere til Aker Brygge og finne iskrem, for nå er det på tide at jeg igjen spiser iskrem! Når jeg så returnerer til Vestfold i min snertne rottebil skal jeg synge høyt og skjærende mens gassfoten får meg i godt humør igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar