tirsdag 31. mars 2009

Æsj, sa jeg til alt rundt meg!

Æsj og bæsj og fysj og æsj!
Dusjforhenget er møkkete, Arabicaen vil ikke vokse selv om jeg har flyttet den til sydligere strøk, jeg har altfor mye skitne klær, jeg er stygg på håret, det bor en stor kvise på haka, jeg jobber til etter solen har gått ned hver eneste dag, jeg har ikke friske blomster på bordet, det er møkkete i gangen, tastaturet på pc`en har drukket en halv kopp kaffe, etter å ha skilsmisseslanket meg ser jeg ut som jeg sagger i samtlige dressbukser og jeg vil reise på ferie!!!!!!!!! Nå!!!!!!!!
Men siden jeg fortsatt lever i tiden og forventer effektivtet, ikke minst av meg selv, har jeg nå kastet både dusjforheng, håndklær og ullteppe til vask!

Dumme Arabicaen blir hvert øyeblikk som helst byttet ut med kruspersille siden jeg innbilder meg at den vokser lettere. Dessuten er det nok en adskillig bedre samtalepartner!

Jeg har da nødklær jeg kan iføre meg! Og siden jeg fremdeles ikke jobber som supermodell trenger jeg ikke å bekymre meg for hverken stygt hår, kviser eller skitne klær. Hverdagen min henger godt sammen hvis jeg bare evner å huske paragrafene mine!

Jeg skal spasere å ta sol, idet jeg slutter på jobb når solen er gått ned i morgen, og på veien hjem skal jeg plukke med meg en uforskamma fin bukett med liljer og et duftende stearinlys!

I morgen, og for all fremtid, skal jeg lukke øynene og ikke puste når jeg går inn eller ut av Villa Villakula, for hvor mange ganger kan man egentlig falle og knuse enda ett kne før man har lært seg veien...?

Pc er for pyser! Jeg skal be min mor sende sin gode gamle skrivemaskin sørover. Den har allerede drukket så mye kaffe at den nesten skriver av seg selv! Fra nå av nås jeg bare ved hjelp av brevduer og røyksignaler.

Jeg er driiitkul for jeg er den desidert første hiphopper-megleren! Champismeglerne kan ri rett inn i finanskrisen, for nå er det saggebukse og whiskey som gjelder! When the going gets tough the tough get going!

Jeg har ikke tid til å ha ferie nå, så isteden kjøper jeg inn små paraplyer, solstol og setter meg til ved den pensjonerte blomsterlampen til Arabica`en! Hurra for kunstig lys! Jeg kjenner overskuddet skli over meg og er klar for nye hektiske 120 dager!

3 kommentarer:

  1. Hm... jeg lukter nedturen komme og står klar med sterk kaffe, fyldig rødvin, sene kvelder (det er påske snart) og hemningsløs forståelse. I mellomtiden øver jeg på røyksignaler.

    Vennligsinnet hilsen fra
    Webtussa i Bakkebygrenda.

    SvarSlett
  2. Alt handler om innstillingen! Jeg ser deg for meg der du sitter i saggebukse og hamrer løs på skrivemaskinen i varmelampelys, kun avbrutt av en sup paraplydrink i ny og ne :-D Det høres jo ut som en flott tilværelse!

    SvarSlett
  3. Jepp, nå nærmer lykken seg og i går gikk jeg tur i solen. Når solen gikk ned ført skrittene meg til den falske solen på solsenteret og jeg innser at hiphopmegleren ser bedre ut med en anelse farge i sin ellers så finnmarksblå hud.

    Jeg ankommer Bakkebygrenda på fredag og akter å legge inn en visitt på Webtussas revir (revir...hmmm....Det ser ikke helt riktig ut...) så snart øyet glugger på lørdag. Passær det???

    SvarSlett