mandag 23. februar 2009

Tønsberg, mitt Tønsberg og andre frekke overskrifter

Noen bedriver terror med Statcounter`n min... Eller kanskje den rett og slett bare har klikka.
Per nå har jeg hatt 117 treff i dag og selv om jeg er tilbøyelig til å si at det er fordi bloggen min er så innmari bra er det selvsagt ikke derfor. Antagelig har gærningen med tastatur-tourettes bare tatt helt av og bestemt seg for å gi meg en liten selvtillits-boost. Likevel er jeg stolt av å kunne vise til gjennomsnittlig 25 unike besøkende per dag!

Det til side, idag har jeg gått solskinnstur i mitt eget selskap i den vakre byen min på solkysten. Slottsfjellet og Brygga er begge turområder som viser seg fra sitt absolutt beste når sola og snøen skinner om kapp. Fjorden lå frosen og nedsnødd, med vitne om at havet her ikke er det minste likt havet der jeg kommer fra.


Jeg er vel nesten for Tønsbergenser å regne, i hvert fall når det gjelder patriotismen jeg utstråler. Ikke desto mindre viser en liten anekdote fra arbeidsdagen at jeg nok har et stykke igjen før jeg er helt lokal helt.
Den distingverte, eldre Frognerfruen kommer inn døren på kontoret og en av mine kollegaer reiser seg og spør om hun kan hjelpe henne med noe.
- Nei! Svarer damen før hun peker på meg og sier:
- Du ser ut som en nordlenning, frodig! Det er deg jeg har en avtale med!
Damen har rett, det er meg hun har en avtale med, men jeg undrer meg litt over at man faktisk kan se på meg at jeg er nordfra, og dessuten lurer jeg på hva hun mener med frodig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar