onsdag 25. februar 2009

Merker folk flest finanskrisen?

Jeg leser Mihoes http://mihoe.org/?p=803 innlegg om finanskrisen og det slår meg at veldig mange kanskje ikke merker så mye til finanskrisen og det er vel kanskje noe av grunnen til kommentarer som "Dessuten gleder jeg meg umåtelig over at en 7-eleven og to eiendomsmegler har rømt bydelen min."

Som eiendomsmeglere ser vi finanskrisen klart og tydelig i form av at mennesker mister jobben og ikke lenger klarer å betjene lån eller husleie og de som har kjøpt før de solgte boligen sin nå sitter med to usalgbare boliger og sliter. Det er trist å ha en jobb hvor så mange menneskers fortvilelse bobler til overflaten i form av utkastelse eller tvangssalg og jeg er oppgitt av at så mange velger å kaste tåpelige kommentarer om meglernes død inn i denne katastrofen. For i samme øyeblikk som dere fryder dere over eiendomsmeglernes død fryder dere samtidig over kundenes fortvilelse...

Jeg håper likevel at alle dere som lirer av dere de stygge kommentarene slipper å spise dem i dere idet krisen når deres middagsbord. Jeg håper også at bankpakken hjelper og at bankene igjen låner ut penger slik at fortvilte mennesker som har mistet jobbene sine faktisk finner kjøpere til boligen de ikke kan sitte med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar