mandag 16. februar 2009

Kaffe-kaffe-kaffe...

... og et par sigaretter! Hektiske dager medfører en meget usunn diett, faktisk så usunn at Toro Italinsk gryterett fremstår som reneste Grete Roede! Men det er en gang sånn at jeg ikke evner å spise når jeg er stressa, så derfor blir det kun kaffe og sigaretter på disse god-dagene hvor en eiendomsmeglers hverdag utspiller seg i fullt monn.
I dag har jeg forklart selvfølgeligheter for en kunde:
- Du må betale strømregningen din, ellers stenger Skagerak strømmen. Sier Pippi i den triveligste tonefallet hun klarer å få frem for anledningen. Dette var han sterkt uenig i, selv etter at Skagerak faktisk hadde stengt strømmen. Når jeg videre forklarer at strømmen ikke kan stenges i Norge i februar, for da fryser rørene og dersom det da oppstår skader på leiligheten på grunn av dette er han ansvarlig for å erstatte og/eller utbedre dette får jeg følgende geni-svar:
- Men hvis dere tar strømmen er det dere som er ansvarlige. Pippi tar seg sammen og teller til 88 før hun forklarer at det aldeles ikke er vi som har tatt strømmen, men derimot Skagerak på grunn av manglende betaling.
- Men da er det jo Skagerak som er ansvarlig, sier mannen med det lyse hodet.
- Nei, Skagerak er ikke ansvarlig, det er du som et voksent menneske som har signert en avtale med Skagerak som er ansvarlig for å betale regningene dine! Dette må utbedres umiddelbart!
Han forstår tydeligvis ordet umiddelbart for resten av ettermiddagen har det stadig tikket inn oppdateringer på min mobil vedrørende problemet med "mørt`n". I 5-tiden lager jeg notat til meg selv:
Dette var ett eksempel på alle raringene som på en eller annen måte har henvendt seg til meg i dag, det er i hvert fall 14 andre som kunne vært fortalt, men som spares til en dag hvor jeg ikke er så sulten. Det skal imidlertid nevnes at eiendomsmeglerinner som er for sent ute til visning, som ikke har spist på altfor mange timer og som generelt har et meget stygt språk i slike situasjoner ikke burde få lov til å kjøre bil under rådende omstendigheter...

1 kommentar:

  1. Ha ha ha, burde du få lov til å kjøre bil i det hele tatt??? Nå skal det vel sies at du er en ganske holdbar sjåfør, men det var dette med fartsgrenser da du! Tror Pippi skulket akkurat den timen på kjøreskolen....
    Hilsen Klatremus - slår i fra seg:-D

    SvarSlett