torsdag 22. januar 2009

While the whole world is sleeping...

...ligger jeg i varmen under dyna og koser meg med ras fra taket og tenker på hvor ufattelig heldig jeg er! Soundtracket er Secret Garden og jeg er rolig, avslappet og fredelig. Selvsagt en virkelig overkill beskrivelse, all den tid ordene betyr så godt som det samme, men det er altså slik det føles. Derfor drikker jeg en overdose kaffe på morgenen slik at hyperaktive Pippi kan regjere på jobb. Jeg brygger på et laaangt innlegg som jeg er i tvil om skal skrives som en Se og Hør-artikkel, en såpeopera eller et eventyr, hvorav alle er morsomme sjangre hvor man virkelig får brynet seg. Ledige stunder (i hodet) går med til formulering av setninger og jakten på den første setningen. Det er nok den første setningen som bestemmer hvilken sjanger jeg faktisk lander på. Slik har det alltid vært, det jeg bruker mest tid på er den første setningen for resten går stort sett av seg selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar