fredag 16. januar 2009

Bare i Finnmark...

Jeg har drukket nesten en kanne kaffe her på morgenen og kommer på (idet hodet begynner å virke) at jeg har jo et morsomt innlegg liggende på vent! Det har ligget på vent en stund mens jeg har lett etter kabelen til kameraet mitt, for dette er selvsagt et dokumentert innlegg, må vite. Jeg finner ikke kabelen, og jeg tar det ikke så tungt, for jeg trenger vel like lite som VG å dokumentere mine påstander. On popular demand presenterer jeg (trommevirvel):

Bare i Finnmark!
...har nesten enhver husstand spark (eller sparkstøtting som jeg tror det heter på "søring".) Ikke desto mindre er det også bare i Finnmark hvor det er strødd så lite at jeg som 27-åring er redd for lårhalsen, men likevel akkurat nok til at det er umulig å sparke!

...passer de på at begge ambulansene er parkert beleilig foran en - 1 - port slik at når de skal ut er det førstemann til mølla som gjelder!

...leier man ikke inn vakt for å rydde festen for deltakere, men derimot isteden en mann som kommer og bæsjer seg ut...

...blir man sjekket opp med følgende linje: "Vi kan gå inn på soverommet der, æ trur det e ledig." Jeg avstod høflig all den tid jeg tror jeg er blitt for gammel til å leke meg i naborommet til festen...

...ordner man håret 5 ganger om dagen fordi man var dum nok til å stikke nesen (og panneluggen) utenfor døren. Jeg har hatt en slik fin halvveis Eli Hagen sveis i 3 uker nå.

...får man meldingen: "åja, så du skulle ha med deg mannfolk hjem i går?" på formiddagen etter en fest hvor man har flørtet litt. Problemet er at det bor aldeles for lite mennesker her og således er det vanskelig å komme unna at man kansje flørter med venner av venner av venner...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar