søndag 28. desember 2008

Tålmodighet

Jeg lurer på om man kan utvikle ADHD i forbindelse med et samlivsbrudd? En slags post-traumatisk brudd-ADHD? Eller kanskje det bare er A`en og H`en jeg lider av? Altså attention hyperactivity...

Jeg klarer ikke lenger å sitte stille og se tv. Dette er ikke noe nytt, all den tid jeg ikke har hatt tv på 3 måneder nå. Det som er litt mer spesielt er at jeg heller ikke evner å sitte på YouTube. Noe så innmari ubrukelig! Jeg blir sint når vennene mine har funnet noe morsomt der og absolutt skal vise det til meg. Jeg takler en, kanskje til og med to, små minutters-snutter, men så er det jamt stopp! Jeg er overbevist om at hjernen råtner bort litt mer hver gang man ser på tv!


Nå vil nok mange påpeke; Nei, Pippi, det er når man drikker at hjernen råtner bort litt mer hver gang! Men dere tar feil! For også der har jeg en hypotese: de hjernecellene som dør når man drikker er de svakeste i flokken. Litt som at den sebraen som blir tatt av løven er den som har cerebral parese, flass og dårlig ånde, og som flokken klarer seg bedre uten. Dermed får jeg følgende teori; man blir faktisk smartere for hver gang man drikker for hjernecellene slipper å drasse rundt på de hjernecellene som ikke evner å gjøre skikkelig arbeid!


Slike ting sitter man altså og tenker på mens man, i juleferiens navn, venter på at håret skal tørke, middagen skal bli klar, våren skal komme og man igjen kan begynne å virke!

1 kommentar:

  1. Jeg forstår deg dithen at dersom du drikker nok, kan ALLE hjernecellene dine kjøre motorcross? Og du slipper å bekymre deg for flass i flere generasjoner? Har jeg fått det riktig? Jeg lærer noe nytt hver dag, så lenge jeg holder meg unna høyskolen i Vestfold! Du har ikke AD, du har heller ikke HD men du lider nok heller av opphopning av E=mc2, i legemet ditt. Det er helt naturlig og relativt frustrerende. Bare spør Albert.

    SvarSlett