tirsdag 23. desember 2008

Tantebarnekspressen

Jeg har en rolig morgen med kaffekoppen mens jeg venter på at tantebarnekspressen skal komme og bringe meg til Vadsø. Min bror husholdning består av ikke mindre enn 7 personer, lastet med mine, dine og våre. I dag skal vi til Vadsø og siden 2 av plassene i bilen for 5 er opptatt regner jeg med at de resterende 3 plassene blir fordelt ved loddtrekning under frokosten.

Min frokost består som nevnt av en rolig kaffekopp mens jeg blogger litt. I mitt brors hus ser jeg for meg følgende scene: Aleksandra, ikke slå han lillemann - Han klore!!! - Rebecca, kan du hold et øye med dem? - Kor e klærne te han lillemann? - Kom å spis! - Nei, du får ikke Solo te frokost. - Æ fant klærne hannes - Ja, men kor e han nu? - Rebecca, æ sa jo at du sku hold et øye med dæm! - Kan nån vekk han Chris? - Nei, lillemann får ikke gå ned trappa! - Kom å sett dokker å spis! - Aleksandra! - Kor e alle sammen? - Treng alle å vær med å vekk han Chris??? - Kom igjen nu, vi har ikke hele dagen! - Osv...






Ahhh... Jeg liker min frokost!

3 kommentarer:

  1. Å gud jeg fikk flahs back så det holdt, til hine hårde dage... Gud så deilig det er å ha tennåringer og ungdommer som sover lenge, ordner seg selv og hjelper til når det trengs... I'm so blessed! Thank you for reminding me...

    SvarSlett
  2. He he, jeg er også tante på besøk i julen. Her er det riktignok bare et tantebarn, men det lager til gjengjeld mer lyd enn jeg kunne forestilt meg ;) Hvordan det er med 7 klarer jeg ikke engang forestille meg...

    SvarSlett
  3. Syv er helt himmelsk! Lydnivået minner om en middels orkan, men til gjengjeld er det syv ganger så mye latter!

    SvarSlett