mandag 22. desember 2008

Jakten på hovedpersonen

Jeg bestemte meg i en alder av 12 at jeg skulle skrive bok når jeg ble stor. Det er enda godt jeg ikke definerer meg selv som stor ennå for jeg har fortsatt ikke funnet hovedpersonen, eller for den saks skyld sjanger.

Jeg er jo en av dem som mener veien blir til mens man går mot det fastsatte mål, så jeg tenker jeg bare setter i gang. Foreløpig har jeg såvidt snevret meg inn mot en slags sjanger og fintenker på hvordan hovedpersonen min skal være. Jeg plukker hemningsløst fra mine nære og kjæres egenskaper og opplevelser og setter det sammen til et slags inspirasjonsdokument som jeg kan dra frem og jobbe med når jeg føler at jeg har ting i hodet som skal ut.

Det jeg lurer på er jo hvorvidt jeg har noe så spennende å fortelle at mange vil lese om det... Jeg tviler noen ganger, mens jeg andre ganger er fullstendig overbevist om at selvsagt vil noen lese et fabelaktig, forrykende, herlig sammensurium av mine flotte folks liv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar