tirsdag 7. april 2009

Lykkesykkellykke!

Jeg har oppdaget hvorfor sykkelen ble oppfunnet! Eureka!!!

Det var meldt regn i dag, men siden det våte glimret med sitt fravær satte jeg meg på min formidable sykkel og satte kursen mot min gode kamerat Hallik-Olsen for å ta en kopp kaffe. Turen går over all forventning og min glede over sykkelen er stadig økende. Vel fremme hos Hallik-Olsen spør han om jeg har lyst på en øl, noe jeg selvsagt har, og jeg oppdager til min forbauselse at jaggu kan man ta seg en øl når man er på besøk så lenge det er Lykkesykkellykke som er transportmiddelet.

Nå skulle man antatt at hjemturen ble desto vanskeligere, men tvert i mot, 7 Jokke-sanger og litt regn senere sitter jeg i min egen stue og tar meg en seiersøl! Jeg forguder mitt nye transportmiddel som ikke bare er vakker, men som også innehar egenskaper som man lenge har etterspurt uten helt å vite det. (Les; muligheten til å ta seg en øl når man har lyst og ikke når det passer!)

2 kommentarer:

  1. He he, her er det mye lykke...og ikke for å ødelegge stemningen her, men jeg har hørt noen rykter om at man faktisk kan bli arrestert dersom man observeres av de glade onklene i beruset tilstand. Onde tunger påstår faktisk at man kan miste førerkortet og....men da må man vel være ordentlig uheldig, for ikke å snakke om usannsynlig beruset.....?!

    SvarSlett
  2. Jeg ELSKE aa sykle for da e det bare aa si JA tel alle tilbud om spontan oel!!!

    SvarSlett