fredag 10. april 2009

Atter en gang...

... har jeg kastet meg inn i dette med dating. Jeg ser jo det at overskriften er misvisende, for jeg har vel aldri vært på en ordentlig "søring"-date. En date der du ikke kjenner personen fra før, men hvor du har møtt ham et sted og deretter funnet ut at det hadde vært hyggelig å møte ham igjen. Så dette er vel en av mine spørsmål: hvor i all verden finner man disse man vil gå på date med? Jeg er oppvokst på et sted hvor dating er utelukket all den tid man kjenner absolutt alle fra barneben av og derfor vil det være særs unaturlig å dra på den lokale pub`en på date. Isteden treffes man på fest og så går det seg bare til, på en måte. Jeg flyttet fra øya i ishavet og gikk inn i et langt forhold og nå sitter jeg der som en tilårskommen dame som må lære seg dating altfor sent. Jeg er visst litt treg av meg, for det var akkurat slik når jeg begynte å sminke meg i en alder av 19. Jeg tuslet rundt med litt pussig oppsyn, siden jeg ikke hadde begått blunderne i en alder av 12, når vanlige damer tester ut dette med sminke.
Når man nå har funnet en mann man vil gå på date med, og man har etablert at han også vil gå på date, hvor går man, hva gjør man? Jeg er redd jeg trenger et lynkurs i dette, for her er jeg på utråkket mark. Hvordan går man frem? Kan jeg be noen ut, hvis jeg mot formodning finner ut hvor jeg finner noen? Jeg satt her en kveld og tenkte på mine venninner og hvordan de gjør det. Dette er jo damer som har vokst opp med date-kulturen og jeg skuler gjennom historiene jeg har blitt fortalt, for her å hente frem lure triks. Men det slår meg at det bare er en av mine venninner som aktivt raser rundt og dater, og jeg tror ikke jeg har hennes pågangsmot.
Men kanskje jeg burde melde meg på et kurs eller noe annet sosialt hvor jeg kan møte noen? Hvis jeg resonnerer meg frem til en eller annen egenskap jeg føler min tilkårede flørt burde ha, og så finner et kurs hvor dette fremgår. Men jeg har vel egentlig bare et krav til en flørt; han må få meg til å le! Hvor finner man stand-up komikere? Har de noe tilholdssted bortsett fra Latter? Kanskje de er som flyttsamene og følger samme trekkmønster år etter år og dersom jeg bare finner ett av deres tilholdsteder kan jeg følge dem rundt? Men dette er vel knappest noen god løsning, for jeg ser jo at dersom jeg konsekvent skal følge komikerne rundt blir jeg vel en groupie og det vil jeg jo ikke være. Jeg, rare damen, som etter mange år i utelivsbransjen lagde uttrykket "band-hore".

Jeg tror kanskje dette blir en føljetong; Pippi lærer seg å date! Dersom noen ønsker å lese føljetongen er jeg nok fullstendig avhengig av tips, for som kjent blir det ikke noen føljetong dersom man ikke har en suksessiv progresjon.

1 kommentar:

  1. Det er enklere enn man tror. Trikset er egentlig å involvere en flaske rødvin i daten. Det blir kanskje litt nervøs rådrikking i begynnelsen, men desto mer avslappet etterpå ;)

    SvarSlett