torsdag 5. mars 2009

Jeg har oppdaget alle foreldres forbannelse

En forbannelse som også rammer tivolimammaer. Jeg vurderer dermed seriøst å trekke tilbake enhver muntlig eller skriftlig søknad om å være tivolimamma som jeg måtte ha levert i et svakt øyeblikk, og på denne måten søke å unngå flere ubehagelige aha-opplevelser. Men siden jeg faktisk liker småtrollet til Sniken får jeg vel gjøre som de gamle romerne og snøre på meg tålmod, pågangsmot, neseklype og, sist men aldeles ikke minst, en solid dose lusekur!

Jeg har jo, som den tapre Wikipedia-nerden jeg er, selvsagt sjekket hva dette egentlig er slags faenskap og om det er noe som helst mulighet for at driten ikke smitter på tivolimammaer. Det ser dårlig ut, men jeg avventer, i ekselarasjon, rapport fra foreldrerådet på hvor mange lus det er påvist på Småtrollet og om det er noen slags mulighet for at de kan ha ankommet hodet etter søndag.

Som de aller fleste sikkert har fått med seg pleier jeg å illustrere mine innlegg med koselige utvalgte bilder, noe jeg også skulle gjøre denne gangen, men når man picture-googler ordet "lice" får man opp så usannsynlig mange ekle bilder at man får lyst til å impulsklore vekk huden og barbere bort hvert eneste hårstrå som er lengre enn 1 mm. Dermed; bilder utgår med umiddelbar virkning for dette innlegget!

3 kommentarer:

  1. Hehehe... tilfeldighetene leve! Du har vært tivolimamma i noen måneder og jeg har vært firebarnsmor i 20 år, og er stadig i kontakt med andres barn og dessuten jobbet som frisør... og aldri blitt angrepet av annet en bikkjer.. vel uflaks sa Severin Suveren... Her finnes ingen logikk, bare lusekur, og nedfrysning av sengeklær antar jeg.. Shit!Ga ikke jeg deg en klem her forleden... "UNGER! HOLD DERE UNNA MAMMA! jeg kan være tivolismittet!!" ;))

    SvarSlett
  2. Krisen er midlertidig avblåst og tivolimammaen går foreløpig fri! Hurra for fredag!

    SvarSlett
  3. Så kjedelig... jeg håpet på litt "ækhxjhshn!" Du får heller nyte den påtroppende helg med en kald øl og en forhåndsbestilt romanseprognose som nå ligger ute til full beskulese for hele verden...gud og annenhver mann.

    SvarSlett